En glad familj i en bil iväg på äventyr.

Ny som medlem

För dig som är ny medlem i KyrkA

Ett förmånligt försäkrings­erbjudande

För oss på KyrkA är det viktigt att du som medlem är trygg i såväl arbetslivet som på fritiden. Därför erbjuder vi dig förmånliga gruppförsäkringar som ger ekonomisk trygghet och stöd i oförutsedda situationer.

Samhället ger dig ett grundläggande skyddsnät om du till exempel skulle bli sjuk eller arbetslös. Utöver det kan du även ha avtalsförsäkringar som betalas av din arbetsgivare enligt kollektivavtal. Men dessa skydd är bara tänkta som ett basskydd. För att du och din familj ska vara bättre förberedda inför livets svängningar kan ni behöva ni komplettera ert försäkringsskydd.

Mamma och ett barn sitter framför en laptop. Barnet pekar på skärmen.

Utöver försäkringarna ovan som du erbjuds premiefritt som ny medlem i KyrkA kan du även välja att teckna KyrkAs gruppförsäkringar.

Du kan teckna merparten av dessa försäkringar utan hälsodeklaration, det enda som då krävs är att du är fullt arbetsför. Om du vill medförsäkra din maka, make eller sambo behöver din medförsäkrade fylla i en ansökan och eventuellt en hälsodeklaration i de fall försäkringsvillkoren kräver det. Krav om hälsodeklaration framgår på ansökan under respektive försäkring. Det går inte att fylla i ansökan digitalt. Du hittar ansökningsblanketten och hälsodeklarationen för din medförsäkrade under blanketter nedan. Ansökan postas till KyrkAs partner Tydliga AB tillsammans med hälsodeklarationen i de fall detta är ett krav för att kunna teckna försäkringen.

Har du frågor om dessa försäkringar eller önskar rådgivning, kontakta oss genom kontaktformuläret eller ring 010-761 06 85.

En man leker med sin son på en lekplats.