En glad familj i en bil iväg på äventyr.

Så här anmäler du en skada

KYRKANS AKADEMIKERFÖRBUND GRUPPFÖRSÄKRING

Här finner du en sammanställning över hur du anmäler skada till respektive försäkringsgivare för samtliga gruppförsäkringar inom KyrkAs gruppförsäkringsutbud. Du finner aktuella länkar och blanketter under Anmäl skada.

EURO ACCIDENT

Om du omfattas av någon av nedanstående försäkringar kan du logga in på www.euroaccident.com för att anmäla skada. På Euro Accidents hemsida (www.euroaccident.com/se/blanketter—dokument) finner du även blanketter om du önskar göra din skadeanmälan via blankett.

• Barn- och ungdomsförsäkring
  • Inkomstförstärkning vid långvarig sjukskrivning
  • Olycksfallsförsäkring
  • Sjukförsäkring (36 månader)
  • Sjuk- och Olycksfallsförsäkring

FOLKSAM

Skadeanmälan avseende Folksams försäkring ”Engångsbelopp vid långvarig sjukskrivning” görs via Folksams hemsida, www.folksam.se, välj fliken ”Vid skada”.

LÄNSFÖRSÄKRINGAR

Via Länsförsäkringars sjukvårdsförmedling kan du som omfattas av Länsförsäkringars Sjukvårdsförsäkring Bas få råd och behöver du vård bokar de in dig till någon av de privata vårdgivare som Länsförsäkringar samarbetar med.

Telefon: 0771-666 115.

Hälsofrämjande tjänster ingår i försäkringen. Du får tillgång till personligt samtalsstöd, chefsstöd, hälsoprofil och hälsoprogram på webben. Läs mer på lansforsakringar.soshalsa.eu.

MOVESTIC

Anmälan om skadefall och dödsfall görs via blankett. Du finner följande skadeblanketter under ”Anmäl skada”:

• Fristående förtidskapital
  • Livförsäkring