En jurist går igenom ett dokument tillsammans med en klient.

KyrkAs Privatjuridik

Juristhjälp i privatlivet

Vi vet vikten av att känna sig trygg både i arbetslivet och privat. Därför kan du och din närmaste familj nu få privatjuridisk hjälp i både stort och smått.

För 49 kronor i månaden får du tillgång till en egen jurist som hjälper dig med din privatjuridik i obegränsat antal timmar kring allt från att upprätta viktiga avtal som testamente, framtidsfullmakt och äktenskapsförord till att hantera händelser som vårdnadstvister, skilsmässa och id-kapning. Dessutom ingår ett rättsskydd på upp till 2 miljoner kronor om en tvist hamnar i domstol.

Detta ingår i tjänsten:

• Hjälp att upprätta juridiska handlingar som till exempel äktenskapsförord, testamente, hantverkaravtal och framtidsfullmakter.
  • Råd och stöd av en jurist i obegränsat antal timmar per år.
  • Juridiskt biträde om du hamnar i domstol.
  • Ersättning för dina egna och eventuellt tilldömda rättegångskostnader upp till 2 miljoner kronor.
  • Försäkringen omfattar även din make/maka, sambo, registrerade partner och hemmavarande barn yngre än 20 år.
  • Tillgång till juridiskt säkrade digitala avtal.
  • BankID-skyddad portal där du kan följa ärenden och hålla kontakt med din jurist.

Vill du få juridisk hjälp?

Kontakta gärna HELP på 0771-985 200 eller mejla till info@helpforsakring.se så får du kontakt med din jurist senast vardagen därpå. HELP har öppet måndag till torsdag mellan klockan 9 och 17 och fredag mellan klockan 9 och 16. På kundportalen kan du följa dina ärenden, skriva egna digitala avtal och hålla kontakt med din jurist. Logga in med mobilt BankId. Läs gärna mer på HELP:s hemsida.

Det är oerhört praktiskt att ha juristförsäkringen via min fackliga anslutning. Vi fick mycket kompetent och kunnig hjälp!
Jättefint och professionellt bemötande!
Det var väldigt snabb handläggning och fint bemötande.
Hjälpen var personlig och adekvat.
De jurister jag kom i kontakt med var mycket trevliga och professionella, det var väldigt värdefullt!

HELP Försäkring

KyrkAs Privatjuridik är en medlemsförmån i form av en försäkring som vi har tagit fram i samarbete med HELP Försäkring. Det är deras jurister som hjälper dig med dina ärenden.

Hur får jag tillgång till tjänsten?

Alla nya medlemmar får automatiskt och utan ytterligare kostnad eller förbindelse prova på KyrkAs Privatjuridik i tre månader.  Efter provperioden kostar förmånen 49 kronor i månaden.

För att tacka nej till förmånen skickar du tillbaka reservationsblanketten. Det går bra att vika ihop och posta den eller mejla den till oss på medlemsservice@kyrka.se. Om du har tackat nej kan du dessvärre inte ansluta dig på nytt.

Kvinna som sitter i en fåtölj med sin surfplatta.

Reservationsblankett för KyrkAs Privatjuridik

För att att tacka nej till förmånen vänligen fyll i formuläret

Namn

Medlemsnummer

Meddelande

Frågor och svar om KyrkAs Privatjuridik

Vad är KyrkAs Privatjuridik?

Vilka är det som ger den juridiska hjälpen?

Vilka värderingar har HELP?

Varför har KyrkA tecknat avtal om juridisk hjälp i privatlivet?

Tecknar jag försäkringsavtal med KyrkA eller HELP?

Hur betalar jag försäkringen?

Hur länge får jag tillgång till KyrkAs Privatjuridik?

Innebär detta att mina personuppgifter lämnas ut till tredje part?

Vad får KyrkA för ersättning för avtalet med HELP?

Vi är två i hushållet som är medlemmar i KyrkA. Behöver båda försäkringen?

Varför måste jag tacka nej om jag inte vill ha försäkringen?

Jag har försäkringen men vill säga upp den. Hur gör jag?

Varför kan jag inte ångra mig om jag tackar nej eller säger upp försäkringen?

Vad händer om jag har påbörjat ett ärende men vill byta fackförbund mitt i ärendet?

Vilka omfattas av försäkringen?

Hur stor är självrisken när jag använder försäkringen?

Har försäkringen någon karenstid?

Jag behöver hjälp för mitt företag, täcks det?

Jag har ett ärende i Norge/Danmark, täcks det?

Kan jag få juristhjälp i en tvist som är påbörjad innan jag tecknar försäkringen?

Hur lång tid tar det att få hjälp?

Varför har KyrkA reservationsanslutning för försäkringen?

FAQ - Ställ din försäkringsfråga

Ställ din fråga om Juristförsäkring