KyrkA byter försäkringspartner till Hajpe under våren 2022 därför att vi långsiktigt vill skapa ännu bättre försäkringerbjudande för dig. Du som redan har gruppförsäkringar via Kyrka idag kommer att behålla dina försäkringar i samma försäkringsbolag som tidigare med oförändrade villkor. Däremot flyttar vi administrationen från Söderberg & Partner till Hajpes administrativa partner Tydliga från och med den 1 juni 2022. Här kan du läsa mer om vad du behöver göra:
•Ändra betalningsmottagare för dina fakturor
Om du har autogiro för dessa försäkringar behöver du ändra betalningsmottagare för ditt autogiromedgivande till Tydliga. Det gör du enklast via internetbanken eller via den blankett du får inom kort i brevet från Tydliga. Du kan också ändra autogiro genom att logga in med mobilt Bankid på tydliga här
• Se över ditt förmånstagarförordnande
Om du har ett förmånstagarförordnande kan det vara läge att se över det. Det gör du genom att fylla i en blankett som du hittar här. Om du har ett förmånstagareförordnande och väljer att inte se över det gäller det du tidigare lämnat.
Dessa ändringar kan du göra så snart du har fått ditt nya försäkringsbrev, som du får av Tydliga i slutet av april tillsammans med viktig information om dina försäkringar.
Kontakta Tydliga om ni har administrativa frågor om fakturor, autogiro, förmånstagarförordnande etc. Du når Tydligas administrationen på e-post admin@tydliga.se eller telefonnummer 08-12 15 48 90.
Vill du ha försäkringsrådgivning bokar du enkelt detta via vår hemsida här. Du är alltid välkommen att kontakta oss i andra frågor via mail medlemsservice@kyrka.se
Vänliga hälsningar,
Vibeke Hammarström, Förbundsdirektör
KyrkA